9789759044626
440900
https://www.muallimnesriyat.com/yalniz-yuruyen-adamin-sarkisi
Yalnız Yürüyen Adamın Şarkısı Ahmed Şamlu ve Şiiri
14.00
İran şiirinin önde gelen temsilcilerinden olan Ahmed-i Şâmlu, yeni şiirin kurucusu kabul edilen Nîmâ Yûşic gibi kendi adıyla özdeşleşen bir şiir tarzı geliştiren ender isimlerdendir. Bu bakımdan onun şiirinin incelenip irdelenmesi
çağdaş İran şiiri üzerine yapılan çalışmalarda göz ardı edilemeyecek kadar önem taşımaktadır. Öte yandan Ahmed Şâmlu, Türkiyede çok az da olsa tanınan çağdaş İranlı şairlerin başında gelmektedir.
Ülkemizde şiiri konusunda yeterli kaynakların bulunmadığı Ahmed Şâmluyu ve şiirini ele almamızda öncelikli neden, şairin çağdaş İran şiirinin anlaşılmasında kilit isimlerden olmasıdır. Çünkü Ahmed Şâmlûnun tanınması, çağdaş
İran şiirinin bugün seyrettiği mecranın bilinmesi açısından önemli bir mesafe almamızı sağlayacaktır.
Bu çalışmada Şâmlunun Farsça kaynaklarda da derli toplu olarak ele alınmamış olan hayat hikâyesi fazla ayrıntıya girilmeden okuyucuya sunulduktan sonra şairin özellikle şiir alanındaki çalışmalarının açıklamalı listesi verilmiştir. Sonraki
bölümlerdeyse sırasıyla Şâmlunun şiiri biçim, dil, üslup ve içerik açısından incelenmiştir. Son bölümde de şairin şiirlerinden, onun hemen hemen bütün şiir kitapları göz önünde bulundurularak bir seçki sunulmuştur. Şiirlerin çevirilerinde
metne mümkün olduğunca bağlı kalınmaya çalışılmıştır.
Hicabi Kırlangıç
çağdaş İran şiiri üzerine yapılan çalışmalarda göz ardı edilemeyecek kadar önem taşımaktadır. Öte yandan Ahmed Şâmlu, Türkiyede çok az da olsa tanınan çağdaş İranlı şairlerin başında gelmektedir.
Ülkemizde şiiri konusunda yeterli kaynakların bulunmadığı Ahmed Şâmluyu ve şiirini ele almamızda öncelikli neden, şairin çağdaş İran şiirinin anlaşılmasında kilit isimlerden olmasıdır. Çünkü Ahmed Şâmlûnun tanınması, çağdaş
İran şiirinin bugün seyrettiği mecranın bilinmesi açısından önemli bir mesafe almamızı sağlayacaktır.
Bu çalışmada Şâmlunun Farsça kaynaklarda da derli toplu olarak ele alınmamış olan hayat hikâyesi fazla ayrıntıya girilmeden okuyucuya sunulduktan sonra şairin özellikle şiir alanındaki çalışmalarının açıklamalı listesi verilmiştir. Sonraki
bölümlerdeyse sırasıyla Şâmlunun şiiri biçim, dil, üslup ve içerik açısından incelenmiştir. Son bölümde de şairin şiirlerinden, onun hemen hemen bütün şiir kitapları göz önünde bulundurularak bir seçki sunulmuştur. Şiirlerin çevirilerinde
metne mümkün olduğunca bağlı kalınmaya çalışılmıştır.
Hicabi Kırlangıç
İran şiirinin önde gelen temsilcilerinden olan Ahmed-i Şâmlu, yeni şiirin kurucusu kabul edilen Nîmâ Yûşic gibi kendi adıyla özdeşleşen bir şiir tarzı geliştiren ender isimlerdendir. Bu bakımdan onun şiirinin incelenip irdelenmesi
çağdaş İran şiiri üzerine yapılan çalışmalarda göz ardı edilemeyecek kadar önem taşımaktadır. Öte yandan Ahmed Şâmlu, Türkiyede çok az da olsa tanınan çağdaş İranlı şairlerin başında gelmektedir.
Ülkemizde şiiri konusunda yeterli kaynakların bulunmadığı Ahmed Şâmluyu ve şiirini ele almamızda öncelikli neden, şairin çağdaş İran şiirinin anlaşılmasında kilit isimlerden olmasıdır. Çünkü Ahmed Şâmlûnun tanınması, çağdaş
İran şiirinin bugün seyrettiği mecranın bilinmesi açısından önemli bir mesafe almamızı sağlayacaktır.
Bu çalışmada Şâmlunun Farsça kaynaklarda da derli toplu olarak ele alınmamış olan hayat hikâyesi fazla ayrıntıya girilmeden okuyucuya sunulduktan sonra şairin özellikle şiir alanındaki çalışmalarının açıklamalı listesi verilmiştir. Sonraki
bölümlerdeyse sırasıyla Şâmlunun şiiri biçim, dil, üslup ve içerik açısından incelenmiştir. Son bölümde de şairin şiirlerinden, onun hemen hemen bütün şiir kitapları göz önünde bulundurularak bir seçki sunulmuştur. Şiirlerin çevirilerinde
metne mümkün olduğunca bağlı kalınmaya çalışılmıştır.
Hicabi Kırlangıç
çağdaş İran şiiri üzerine yapılan çalışmalarda göz ardı edilemeyecek kadar önem taşımaktadır. Öte yandan Ahmed Şâmlu, Türkiyede çok az da olsa tanınan çağdaş İranlı şairlerin başında gelmektedir.
Ülkemizde şiiri konusunda yeterli kaynakların bulunmadığı Ahmed Şâmluyu ve şiirini ele almamızda öncelikli neden, şairin çağdaş İran şiirinin anlaşılmasında kilit isimlerden olmasıdır. Çünkü Ahmed Şâmlûnun tanınması, çağdaş
İran şiirinin bugün seyrettiği mecranın bilinmesi açısından önemli bir mesafe almamızı sağlayacaktır.
Bu çalışmada Şâmlunun Farsça kaynaklarda da derli toplu olarak ele alınmamış olan hayat hikâyesi fazla ayrıntıya girilmeden okuyucuya sunulduktan sonra şairin özellikle şiir alanındaki çalışmalarının açıklamalı listesi verilmiştir. Sonraki
bölümlerdeyse sırasıyla Şâmlunun şiiri biçim, dil, üslup ve içerik açısından incelenmiştir. Son bölümde de şairin şiirlerinden, onun hemen hemen bütün şiir kitapları göz önünde bulundurularak bir seçki sunulmuştur. Şiirlerin çevirilerinde
metne mümkün olduğunca bağlı kalınmaya çalışılmıştır.
Hicabi Kırlangıç
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.