Tevhid ve Toplum

Stok Kodu:
9789753521116
Boyut:
140-210
Sayfa Sayısı:
214
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2013-05
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%35 indirimli
48,00TL
31,20TL
9789753521116
439845
Tevhid ve Toplum
Tevhid ve Toplum
31.20
İnsan varoluş ve yaratılış gayesinin gereğini yerine getirmek istiyorsa, Allahın mülkü olduğunu bilmeli ve bir abd bilinciyle davranmalıdır. Eğer abd olduğunu unutur veya reddeder de kendisini mülkün sahibi veya ortağı kılmaya kalkışırsa yaratılış gayesini tersine çevirecek sapma başlıyor demektir. Bu sapmanın neticesi ise, sadece dünya hayatı düşünüldüğü zaman, aldanma, yanlışlık, kötülük, zulüm, sömürü, keder, gözyaşı, acı çile, ahlaksızlık, sapıklık ve benzerleridir. Şirk işte böylesi bir sapmadır ve dolayısıyla arızidir, yanlıştır tehlikeli bir gidiştir. Peygamberler ise böylesi tehlikeli bir gidişin önünü kesmek, böylesi yanlış bir sapmayı önlemek ve gerçekleşmiş olanları tekrar güzergâhına oturtmak için gelirler; Andolsun ki her ümmete Allaha kulluk edin, tağutlardan kaçının diye peygamberler göndermişizdir.
Peygamberler, insanların idrakine, duygularına hitap edip, bulundukları yolun yanlışlığını gösterir ve dosdoğru yolu tarif ederler; İşte benim doğru yolum bu. Ona uyun,(başka)yollara uymayın ki, sizi Onun yolundan ayırmasın! (Azabından) korunmanız için (Allah) size böyle tavsiye ediyor.(6/153)
Bunun gereği ise, Tevhid gerçeğini açıklamak ve gereğini göstermektir:
İnsan ile Rabbi olan Allah arasında uyum.
İnsan ile toplum arasında uyum. İnsanın inanç, düşünce ve yaşantısı ile mutlak hakikat ve yaratılış gayesinde uyum.
İnsan varoluş ve yaratılış gayesinin gereğini yerine getirmek istiyorsa, Allahın mülkü olduğunu bilmeli ve bir abd bilinciyle davranmalıdır. Eğer abd olduğunu unutur veya reddeder de kendisini mülkün sahibi veya ortağı kılmaya kalkışırsa yaratılış gayesini tersine çevirecek sapma başlıyor demektir. Bu sapmanın neticesi ise, sadece dünya hayatı düşünüldüğü zaman, aldanma, yanlışlık, kötülük, zulüm, sömürü, keder, gözyaşı, acı çile, ahlaksızlık, sapıklık ve benzerleridir. Şirk işte böylesi bir sapmadır ve dolayısıyla arızidir, yanlıştır tehlikeli bir gidiştir. Peygamberler ise böylesi tehlikeli bir gidişin önünü kesmek, böylesi yanlış bir sapmayı önlemek ve gerçekleşmiş olanları tekrar güzergâhına oturtmak için gelirler; Andolsun ki her ümmete Allaha kulluk edin, tağutlardan kaçının diye peygamberler göndermişizdir.
Peygamberler, insanların idrakine, duygularına hitap edip, bulundukları yolun yanlışlığını gösterir ve dosdoğru yolu tarif ederler; İşte benim doğru yolum bu. Ona uyun,(başka)yollara uymayın ki, sizi Onun yolundan ayırmasın! (Azabından) korunmanız için (Allah) size böyle tavsiye ediyor.(6/153)
Bunun gereği ise, Tevhid gerçeğini açıklamak ve gereğini göstermektir:
İnsan ile Rabbi olan Allah arasında uyum.
İnsan ile toplum arasında uyum. İnsanın inanç, düşünce ve yaşantısı ile mutlak hakikat ve yaratılış gayesinde uyum.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,20    31,20   
2 16,22    32,45   
3 11,02    33,07   
6 5,62    33,70   
9 3,81    34,32   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,20    31,20   
2 16,22    32,45   
3 11,02    33,07   
6 5,62    33,70   
9 3,81    34,32   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,20    31,20   
2 16,22    32,45   
3 11,02    33,07   
6 5,62    33,70   
9 3,81    34,32   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,20    31,20   
2 16,22    32,45   
3 11,02    33,07   
6 5,62    33,70   
9 3,81    34,32   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,20    31,20   
2 16,22    32,45   
3 11,02    33,07   
6 5,62    33,70   
9 3,81    34,32   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,20    31,20   
2 16,22    32,45   
3 11,02    33,07   
6 5,62    33,70   
9 3,81    34,32   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,20    31,20   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat