9786056695179
444932
https://www.muallimnesriyat.com/otekinin-bilimine-giris-imgebilim
"Öteki"nin Bilimine Giriş İmgebilim
29.25
Freud'dan Dyserinck'e kadar çok uzun bir yol kat etmiş olan imge incelemeleri, imgenin karmaşık yapısı gereği edebiyattan psikolojiye, iletişim bilimden sosyolojiye, tarihten siyaset bilime pek çok bilim dalının inceleme alanını kapsar.
Bu çok yönlülük, imgenin bir yandan ötekini tanımlamak için kullanılan bir kavram olarak ele alınmasına, diğer yandan ise, bir algılama şekli olarak tanımlanmasına neden olmuştur. Bir anlamda her bilim dalı kendine özgü bir imge tanımı ve buna bağlı olarak imge inceleme yöntemi belirlemiştir.
Bu çalışmada ise imge incelemeleri; "İmge, bir edebiyat incelemesidir" görüşünü benimseyen Fransız ekolünün, "İmge, bir tarih veya sosyoloji incelemesidir" görüşündeki Amerikan ekolünün ve son olarak da "İmge incelemesi, karşılaştırmalı edebiyat içinde bir bilim dalıdır" görüşünü öne süren Alman ekollerinin dışında farklı bir yaklaşımla ele alınmıştır.
Bu çalışma ile imgebilim; edebiyat, göstergebilim, dilbilim, psikoloji, felsefe, güzel sanatlar vb. ilim dallarından ayrıştırılarak kendi metodolojisi ve kuramları ile yeni bir bilim dalı olarak ele alınmıştır.
Prof. Dr. Serhat Ulağlı "Öteki'nin Bilimine Giriş - İmgebilim" kitabında imgebilimi Fransız, Amerikan ve Alman ekollerinden farklı olarak "disiplinlerarası yeni bir bilim dalı" olarak yeniden şekillendirmiştir.
Bu çok yönlülük, imgenin bir yandan ötekini tanımlamak için kullanılan bir kavram olarak ele alınmasına, diğer yandan ise, bir algılama şekli olarak tanımlanmasına neden olmuştur. Bir anlamda her bilim dalı kendine özgü bir imge tanımı ve buna bağlı olarak imge inceleme yöntemi belirlemiştir.
Bu çalışmada ise imge incelemeleri; "İmge, bir edebiyat incelemesidir" görüşünü benimseyen Fransız ekolünün, "İmge, bir tarih veya sosyoloji incelemesidir" görüşündeki Amerikan ekolünün ve son olarak da "İmge incelemesi, karşılaştırmalı edebiyat içinde bir bilim dalıdır" görüşünü öne süren Alman ekollerinin dışında farklı bir yaklaşımla ele alınmıştır.
Bu çalışma ile imgebilim; edebiyat, göstergebilim, dilbilim, psikoloji, felsefe, güzel sanatlar vb. ilim dallarından ayrıştırılarak kendi metodolojisi ve kuramları ile yeni bir bilim dalı olarak ele alınmıştır.
Prof. Dr. Serhat Ulağlı "Öteki'nin Bilimine Giriş - İmgebilim" kitabında imgebilimi Fransız, Amerikan ve Alman ekollerinden farklı olarak "disiplinlerarası yeni bir bilim dalı" olarak yeniden şekillendirmiştir.
Freud'dan Dyserinck'e kadar çok uzun bir yol kat etmiş olan imge incelemeleri, imgenin karmaşık yapısı gereği edebiyattan psikolojiye, iletişim bilimden sosyolojiye, tarihten siyaset bilime pek çok bilim dalının inceleme alanını kapsar.
Bu çok yönlülük, imgenin bir yandan ötekini tanımlamak için kullanılan bir kavram olarak ele alınmasına, diğer yandan ise, bir algılama şekli olarak tanımlanmasına neden olmuştur. Bir anlamda her bilim dalı kendine özgü bir imge tanımı ve buna bağlı olarak imge inceleme yöntemi belirlemiştir.
Bu çalışmada ise imge incelemeleri; "İmge, bir edebiyat incelemesidir" görüşünü benimseyen Fransız ekolünün, "İmge, bir tarih veya sosyoloji incelemesidir" görüşündeki Amerikan ekolünün ve son olarak da "İmge incelemesi, karşılaştırmalı edebiyat içinde bir bilim dalıdır" görüşünü öne süren Alman ekollerinin dışında farklı bir yaklaşımla ele alınmıştır.
Bu çalışma ile imgebilim; edebiyat, göstergebilim, dilbilim, psikoloji, felsefe, güzel sanatlar vb. ilim dallarından ayrıştırılarak kendi metodolojisi ve kuramları ile yeni bir bilim dalı olarak ele alınmıştır.
Prof. Dr. Serhat Ulağlı "Öteki'nin Bilimine Giriş - İmgebilim" kitabında imgebilimi Fransız, Amerikan ve Alman ekollerinden farklı olarak "disiplinlerarası yeni bir bilim dalı" olarak yeniden şekillendirmiştir.
Bu çok yönlülük, imgenin bir yandan ötekini tanımlamak için kullanılan bir kavram olarak ele alınmasına, diğer yandan ise, bir algılama şekli olarak tanımlanmasına neden olmuştur. Bir anlamda her bilim dalı kendine özgü bir imge tanımı ve buna bağlı olarak imge inceleme yöntemi belirlemiştir.
Bu çalışmada ise imge incelemeleri; "İmge, bir edebiyat incelemesidir" görüşünü benimseyen Fransız ekolünün, "İmge, bir tarih veya sosyoloji incelemesidir" görüşündeki Amerikan ekolünün ve son olarak da "İmge incelemesi, karşılaştırmalı edebiyat içinde bir bilim dalıdır" görüşünü öne süren Alman ekollerinin dışında farklı bir yaklaşımla ele alınmıştır.
Bu çalışma ile imgebilim; edebiyat, göstergebilim, dilbilim, psikoloji, felsefe, güzel sanatlar vb. ilim dallarından ayrıştırılarak kendi metodolojisi ve kuramları ile yeni bir bilim dalı olarak ele alınmıştır.
Prof. Dr. Serhat Ulağlı "Öteki'nin Bilimine Giriş - İmgebilim" kitabında imgebilimi Fransız, Amerikan ve Alman ekollerinden farklı olarak "disiplinlerarası yeni bir bilim dalı" olarak yeniden şekillendirmiştir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.