9789755747781
447229
https://www.muallimnesriyat.com/on-birinci-saat
On Birinci Saat Gelenek ve Nübüvvetin Işığında Modern Dünyanın Manevî Bunalımı
26.25
Her insan ruhu, Mutlak ve Aşkın Olan'ın duygusuyla; yaratılmış evrenin hem başlangıcı ve hem de sonu olan ve de ondan sonsuzca aşkın olan En Yüce Kudret'in duygusuyla boyanmıştır. Bu duygu, insanın kendi dünyasının düzlemi üzerinde ve ötesinde var olan şeyi algılama aracı olan akl-ı selîm (intellect) melekesine aittir. Her ne kadar Hubût/Düşüş'le birlikte, akl-ı selîmin tam kudreti kaybolmuşsa da, nurundan geriye kalan yine de, yukarıdaki ayetin açıkça ortaya koyduğu gibi inkâr edilemeyecek kadar güçlüdür. Geride kalan bu kalbî bilgi -çünkü akl-ı selîm Kalb'de taht kurmuştur- insanın en üstün melekesidir. Ve bu, sadece nisbî bir anlamda akıl olarak ifade edilir. Ne var ki, onun varlığını sürdürüşü onu görmekten imtina etmeye engel olamıyor; ikinci bir tabiat hâlini alabilen bir reddediştir bu. Kalb katılığı aslında söz konusu müzmin körlüğün adıdır.
Martin Lings
***
Bu kitap bir âhir zaman tasviridir. Modern çağa özgü bütün özelliklerin kıyamet yaklaştıkça kendilerini açıkça birer alamet olarak gösterdiği düşüncesinden hareketle yazılmıştır. Türk okuyucusunun başta Hz. Muhammed'in Hayatı olmak üzere, Antik İnançlar Modern Hurafeler, Yirminci Yüzyılda Bir Velî gibi kitaplarından tanıdığı Martin Lings (Ebû Bekr Siraceddîn) modern çağın olumsuzluklarını tasvir ederken asla felâket tellallığına kalkışmaksızın bilgece eleştiriler getirmekte ve bu çağın her şeye rağmen manevî bir hayat için taşıdığı imkânları haber vermektedir.
Martin Lings
***
Bu kitap bir âhir zaman tasviridir. Modern çağa özgü bütün özelliklerin kıyamet yaklaştıkça kendilerini açıkça birer alamet olarak gösterdiği düşüncesinden hareketle yazılmıştır. Türk okuyucusunun başta Hz. Muhammed'in Hayatı olmak üzere, Antik İnançlar Modern Hurafeler, Yirminci Yüzyılda Bir Velî gibi kitaplarından tanıdığı Martin Lings (Ebû Bekr Siraceddîn) modern çağın olumsuzluklarını tasvir ederken asla felâket tellallığına kalkışmaksızın bilgece eleştiriler getirmekte ve bu çağın her şeye rağmen manevî bir hayat için taşıdığı imkânları haber vermektedir.
Her insan ruhu, Mutlak ve Aşkın Olan'ın duygusuyla; yaratılmış evrenin hem başlangıcı ve hem de sonu olan ve de ondan sonsuzca aşkın olan En Yüce Kudret'in duygusuyla boyanmıştır. Bu duygu, insanın kendi dünyasının düzlemi üzerinde ve ötesinde var olan şeyi algılama aracı olan akl-ı selîm (intellect) melekesine aittir. Her ne kadar Hubût/Düşüş'le birlikte, akl-ı selîmin tam kudreti kaybolmuşsa da, nurundan geriye kalan yine de, yukarıdaki ayetin açıkça ortaya koyduğu gibi inkâr edilemeyecek kadar güçlüdür. Geride kalan bu kalbî bilgi -çünkü akl-ı selîm Kalb'de taht kurmuştur- insanın en üstün melekesidir. Ve bu, sadece nisbî bir anlamda akıl olarak ifade edilir. Ne var ki, onun varlığını sürdürüşü onu görmekten imtina etmeye engel olamıyor; ikinci bir tabiat hâlini alabilen bir reddediştir bu. Kalb katılığı aslında söz konusu müzmin körlüğün adıdır.
Martin Lings
***
Bu kitap bir âhir zaman tasviridir. Modern çağa özgü bütün özelliklerin kıyamet yaklaştıkça kendilerini açıkça birer alamet olarak gösterdiği düşüncesinden hareketle yazılmıştır. Türk okuyucusunun başta Hz. Muhammed'in Hayatı olmak üzere, Antik İnançlar Modern Hurafeler, Yirminci Yüzyılda Bir Velî gibi kitaplarından tanıdığı Martin Lings (Ebû Bekr Siraceddîn) modern çağın olumsuzluklarını tasvir ederken asla felâket tellallığına kalkışmaksızın bilgece eleştiriler getirmekte ve bu çağın her şeye rağmen manevî bir hayat için taşıdığı imkânları haber vermektedir.
Martin Lings
***
Bu kitap bir âhir zaman tasviridir. Modern çağa özgü bütün özelliklerin kıyamet yaklaştıkça kendilerini açıkça birer alamet olarak gösterdiği düşüncesinden hareketle yazılmıştır. Türk okuyucusunun başta Hz. Muhammed'in Hayatı olmak üzere, Antik İnançlar Modern Hurafeler, Yirminci Yüzyılda Bir Velî gibi kitaplarından tanıdığı Martin Lings (Ebû Bekr Siraceddîn) modern çağın olumsuzluklarını tasvir ederken asla felâket tellallığına kalkışmaksızın bilgece eleştiriler getirmekte ve bu çağın her şeye rağmen manevî bir hayat için taşıdığı imkânları haber vermektedir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 26,25 | 26,25 |
2 | 13,65 | 27,30 |
3 | 9,28 | 27,83 |
6 | 4,73 | 28,35 |
9 | 3,21 | 28,88 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 26,25 | 26,25 |
2 | 13,65 | 27,30 |
3 | 9,28 | 27,83 |
6 | 4,73 | 28,35 |
9 | 3,21 | 28,88 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 26,25 | 26,25 |
2 | 13,65 | 27,30 |
3 | 9,28 | 27,83 |
6 | 4,73 | 28,35 |
9 | 3,21 | 28,88 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 26,25 | 26,25 |
2 | 13,65 | 27,30 |
3 | 9,28 | 27,83 |
6 | 4,73 | 28,35 |
9 | 3,21 | 28,88 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 26,25 | 26,25 |
2 | 13,65 | 27,30 |
3 | 9,28 | 27,83 |
6 | 4,73 | 28,35 |
9 | 3,21 | 28,88 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 26,25 | 26,25 |
2 | 13,65 | 27,30 |
3 | 9,28 | 27,83 |
6 | 4,73 | 28,35 |
9 | 3,21 | 28,88 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 26,25 | 26,25 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.