9786059652988
439968
https://www.muallimnesriyat.com/miyar-i-sedat-klasik-mantik
Mi'yar-ı Sedat Klasik Mantık
25.20
Mantık doğru düşünmeyi öğreten ve hakikati bulma kurallarını ortaya koyan bilimdir.
Descartes Düşünüyorum o halde varım derken, insanın temel sıfatının düşünmek olduğunu anlatmak istemiştir. İnsanlık düşünmekle başlar, düşünmez hale gelince biter.
Düşünme, aynı zamanda insan hareketlerini sevk ve idare eden bir Kuvvedir. Gerek hareketlerin ve yapılan işlerin doğru veya yanlış oluşu, gerekse insanlara faydalı veya zararlı oluşu, düşünme ve düşüncenin şekilleriyle anlaşılır.
Eski kelamcılar mantısı itikadi açıdan zararlı gördükleri halde Gazâlî ve Râzî'den itibaren bu tutum değişmiş ve mantık büyük bir rağbet görerek farz-ı kifaye olarak değerlendirilmiştir. Hatta Gazâlî mantık bilmeyenin ilmine güvenilemeyeceğini söylemiştir.
Descartes Düşünüyorum o halde varım derken, insanın temel sıfatının düşünmek olduğunu anlatmak istemiştir. İnsanlık düşünmekle başlar, düşünmez hale gelince biter.
Düşünme, aynı zamanda insan hareketlerini sevk ve idare eden bir Kuvvedir. Gerek hareketlerin ve yapılan işlerin doğru veya yanlış oluşu, gerekse insanlara faydalı veya zararlı oluşu, düşünme ve düşüncenin şekilleriyle anlaşılır.
Eski kelamcılar mantısı itikadi açıdan zararlı gördükleri halde Gazâlî ve Râzî'den itibaren bu tutum değişmiş ve mantık büyük bir rağbet görerek farz-ı kifaye olarak değerlendirilmiştir. Hatta Gazâlî mantık bilmeyenin ilmine güvenilemeyeceğini söylemiştir.
Mantık doğru düşünmeyi öğreten ve hakikati bulma kurallarını ortaya koyan bilimdir.
Descartes Düşünüyorum o halde varım derken, insanın temel sıfatının düşünmek olduğunu anlatmak istemiştir. İnsanlık düşünmekle başlar, düşünmez hale gelince biter.
Düşünme, aynı zamanda insan hareketlerini sevk ve idare eden bir Kuvvedir. Gerek hareketlerin ve yapılan işlerin doğru veya yanlış oluşu, gerekse insanlara faydalı veya zararlı oluşu, düşünme ve düşüncenin şekilleriyle anlaşılır.
Eski kelamcılar mantısı itikadi açıdan zararlı gördükleri halde Gazâlî ve Râzî'den itibaren bu tutum değişmiş ve mantık büyük bir rağbet görerek farz-ı kifaye olarak değerlendirilmiştir. Hatta Gazâlî mantık bilmeyenin ilmine güvenilemeyeceğini söylemiştir.
Descartes Düşünüyorum o halde varım derken, insanın temel sıfatının düşünmek olduğunu anlatmak istemiştir. İnsanlık düşünmekle başlar, düşünmez hale gelince biter.
Düşünme, aynı zamanda insan hareketlerini sevk ve idare eden bir Kuvvedir. Gerek hareketlerin ve yapılan işlerin doğru veya yanlış oluşu, gerekse insanlara faydalı veya zararlı oluşu, düşünme ve düşüncenin şekilleriyle anlaşılır.
Eski kelamcılar mantısı itikadi açıdan zararlı gördükleri halde Gazâlî ve Râzî'den itibaren bu tutum değişmiş ve mantık büyük bir rağbet görerek farz-ı kifaye olarak değerlendirilmiştir. Hatta Gazâlî mantık bilmeyenin ilmine güvenilemeyeceğini söylemiştir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.