9786254443589
452885
https://www.muallimnesriyat.com/mantik-1
Mantık
154.00
Mantık ilmi, kurallarına uyulduğunda zihni, düşünme ameliyesinde hatadan koruyan alet-i
kanuniye olarak tarif edilmiştir. Tarifteki kurallarına uyulduğunda kaydına dikkat
edilmelidir. Bu kayıttaki incelik; nahiv öğrenen herkesin dilde hatadan korunmuş olmadığı
gibi mantık öğrenen kimsenin de düşünmede hatadan korunmuş olamayacağıdır. Aksine,
zihnini ve dilini hatadan korumak için ihtiyaç duyulduğunda kurallara uymak ve onları daima
göz önünde bulundurmak gerekir.
Tarifteki alet kaydına da dikkat etmek gerekir; onunla, mantığın bir gayeyi elde etmek için
kullanılan alet ilimleri kısmından olduğu vurgulanmaktadır. Mantık, herhangi bir ilmin
problemlerinin kendisini incelemez. Cebir ilminin, matematikçinin kendisi ile sayısal
bilinmeyenlere ulaştığı denklemlerin çözüm yollarını araştırdığı gibi mantık, düşüncenin
kendisiyle bilinmeyen gerçeklere ulaştığı genel doğru yollarının açıklanmasını üstlenir.
Daha açık bir ifade ile mantık, zihnin bütün ilimlerde doğru düşüncelere iletilmesi için gerekli
olan doğru düşünmenin genel kurallarını öğretir. Mantık, hangi düzen ve şekilde olursa
olsun- zihinde mevcut olan suretlerden, bilinmeyen şeylere intikali öğretir. Bu yüzden
mantık, ölçü ve ayardan türetilmiş olarak mīzān ve mi'yār olarak isimlendirilmiş ve
ilimlerin hizmetkarı olarak kabul edilmiştir. Hatta mantık ilmini kendisine benzettiğimiz
cebir ilmi dahi, problem ve meselelerinin çözümünde mantığa dayanır.
kanuniye olarak tarif edilmiştir. Tarifteki kurallarına uyulduğunda kaydına dikkat
edilmelidir. Bu kayıttaki incelik; nahiv öğrenen herkesin dilde hatadan korunmuş olmadığı
gibi mantık öğrenen kimsenin de düşünmede hatadan korunmuş olamayacağıdır. Aksine,
zihnini ve dilini hatadan korumak için ihtiyaç duyulduğunda kurallara uymak ve onları daima
göz önünde bulundurmak gerekir.
Tarifteki alet kaydına da dikkat etmek gerekir; onunla, mantığın bir gayeyi elde etmek için
kullanılan alet ilimleri kısmından olduğu vurgulanmaktadır. Mantık, herhangi bir ilmin
problemlerinin kendisini incelemez. Cebir ilminin, matematikçinin kendisi ile sayısal
bilinmeyenlere ulaştığı denklemlerin çözüm yollarını araştırdığı gibi mantık, düşüncenin
kendisiyle bilinmeyen gerçeklere ulaştığı genel doğru yollarının açıklanmasını üstlenir.
Daha açık bir ifade ile mantık, zihnin bütün ilimlerde doğru düşüncelere iletilmesi için gerekli
olan doğru düşünmenin genel kurallarını öğretir. Mantık, hangi düzen ve şekilde olursa
olsun- zihinde mevcut olan suretlerden, bilinmeyen şeylere intikali öğretir. Bu yüzden
mantık, ölçü ve ayardan türetilmiş olarak mīzān ve mi'yār olarak isimlendirilmiş ve
ilimlerin hizmetkarı olarak kabul edilmiştir. Hatta mantık ilmini kendisine benzettiğimiz
cebir ilmi dahi, problem ve meselelerinin çözümünde mantığa dayanır.
Mantık ilmi, kurallarına uyulduğunda zihni, düşünme ameliyesinde hatadan koruyan alet-i
kanuniye olarak tarif edilmiştir. Tarifteki kurallarına uyulduğunda kaydına dikkat
edilmelidir. Bu kayıttaki incelik; nahiv öğrenen herkesin dilde hatadan korunmuş olmadığı
gibi mantık öğrenen kimsenin de düşünmede hatadan korunmuş olamayacağıdır. Aksine,
zihnini ve dilini hatadan korumak için ihtiyaç duyulduğunda kurallara uymak ve onları daima
göz önünde bulundurmak gerekir.
Tarifteki alet kaydına da dikkat etmek gerekir; onunla, mantığın bir gayeyi elde etmek için
kullanılan alet ilimleri kısmından olduğu vurgulanmaktadır. Mantık, herhangi bir ilmin
problemlerinin kendisini incelemez. Cebir ilminin, matematikçinin kendisi ile sayısal
bilinmeyenlere ulaştığı denklemlerin çözüm yollarını araştırdığı gibi mantık, düşüncenin
kendisiyle bilinmeyen gerçeklere ulaştığı genel doğru yollarının açıklanmasını üstlenir.
Daha açık bir ifade ile mantık, zihnin bütün ilimlerde doğru düşüncelere iletilmesi için gerekli
olan doğru düşünmenin genel kurallarını öğretir. Mantık, hangi düzen ve şekilde olursa
olsun- zihinde mevcut olan suretlerden, bilinmeyen şeylere intikali öğretir. Bu yüzden
mantık, ölçü ve ayardan türetilmiş olarak mīzān ve mi'yār olarak isimlendirilmiş ve
ilimlerin hizmetkarı olarak kabul edilmiştir. Hatta mantık ilmini kendisine benzettiğimiz
cebir ilmi dahi, problem ve meselelerinin çözümünde mantığa dayanır.
kanuniye olarak tarif edilmiştir. Tarifteki kurallarına uyulduğunda kaydına dikkat
edilmelidir. Bu kayıttaki incelik; nahiv öğrenen herkesin dilde hatadan korunmuş olmadığı
gibi mantık öğrenen kimsenin de düşünmede hatadan korunmuş olamayacağıdır. Aksine,
zihnini ve dilini hatadan korumak için ihtiyaç duyulduğunda kurallara uymak ve onları daima
göz önünde bulundurmak gerekir.
Tarifteki alet kaydına da dikkat etmek gerekir; onunla, mantığın bir gayeyi elde etmek için
kullanılan alet ilimleri kısmından olduğu vurgulanmaktadır. Mantık, herhangi bir ilmin
problemlerinin kendisini incelemez. Cebir ilminin, matematikçinin kendisi ile sayısal
bilinmeyenlere ulaştığı denklemlerin çözüm yollarını araştırdığı gibi mantık, düşüncenin
kendisiyle bilinmeyen gerçeklere ulaştığı genel doğru yollarının açıklanmasını üstlenir.
Daha açık bir ifade ile mantık, zihnin bütün ilimlerde doğru düşüncelere iletilmesi için gerekli
olan doğru düşünmenin genel kurallarını öğretir. Mantık, hangi düzen ve şekilde olursa
olsun- zihinde mevcut olan suretlerden, bilinmeyen şeylere intikali öğretir. Bu yüzden
mantık, ölçü ve ayardan türetilmiş olarak mīzān ve mi'yār olarak isimlendirilmiş ve
ilimlerin hizmetkarı olarak kabul edilmiştir. Hatta mantık ilmini kendisine benzettiğimiz
cebir ilmi dahi, problem ve meselelerinin çözümünde mantığa dayanır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 154,00 | 154,00 |
2 | 80,08 | 160,16 |
3 | 54,41 | 163,24 |
6 | 27,72 | 166,32 |
9 | 18,82 | 169,40 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 154,00 | 154,00 |
2 | 80,08 | 160,16 |
3 | 54,41 | 163,24 |
6 | 27,72 | 166,32 |
9 | 18,82 | 169,40 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 154,00 | 154,00 |
2 | 80,08 | 160,16 |
3 | 54,41 | 163,24 |
6 | 27,72 | 166,32 |
9 | 18,82 | 169,40 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 154,00 | 154,00 |
2 | 80,08 | 160,16 |
3 | 54,41 | 163,24 |
6 | 27,72 | 166,32 |
9 | 18,82 | 169,40 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 154,00 | 154,00 |
2 | 80,08 | 160,16 |
3 | 54,41 | 163,24 |
6 | 27,72 | 166,32 |
9 | 18,82 | 169,40 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 154,00 | 154,00 |
2 | 80,08 | 160,16 |
3 | 54,41 | 163,24 |
6 | 27,72 | 166,32 |
9 | 18,82 | 169,40 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 154,00 | 154,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.