Kelâm İlmi

Stok Kodu:
9786055961725
Boyut:
120-195
Sayfa Sayısı:
128
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-04
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%35 indirimli
26,00TL
16,90TL
9786055961725
448449
Kelâm İlmi
Kelâm İlmi
16.90
İslam dininin bir nevi teolojisi olarak nitelendirmenin mümkün olduğu kelâm ilmi inanç ile ilgili meseleleri konu edinen bir disiplin olarak h. 2. asırda ortaya çıkmıştır. Kelâm ilmini ilk kullanan sistematik kelâm ekolünün Mu'tezile olduğu yaygın görüştür. Mâturîdîlik ve Eş'ârilik şeklinde biçimlenen ehl-i sünnet kelâmı ise h. 3. asrın sonlarında, 4. asrın başlarında doğmuştur. Müslümanların düşünce tarihlerinde kelâm yöntemini kullanan mütekellimler yanında, kelâm yöntemine karşı çıkan özellikle selefî geleneğe mensup kişilerin olduğu da bir gerçektir.
İbn Hazm bu eserinde Mu'tezile ve ehl-i sünnet kelâmcılarından farklı bir yöntem kullanarak, inanç ile ilgili konuları temellendirmeye çalışmıştır. Onun, kelâm ilminin konusuna giren meselelerde Fıkıh'ta tercih ettiği zâhirî yönteme bağlı kaldığı görülmektedir. İbn Hazm zaman zaman aklî delillere müracaat etmiş olmakla birlikte çoğu zaman ayet ve hadisler ışığında konuları işlemiştir. O, kullandığı yöntemi göz önünde bulundurarak, bid'at olarak değerlendirdiği kelâm mezheplerinden farklı, ehl-i sünnet yolu üzere bir kelâm kitabı yazmaya çalışmıştır. Klasik kelâm ilmi açısından İbn Hazm'ın bulunduğu konumu tespit etmek gerekirse; o, selef ile mütekellimler arasında bir yerde durmaya çalışmış, bazen selefîlik ile örtüşen, bazen de mütekellimliğe yaklaşan bir duruş sergilemiştir denilebilir.
İslam dininin bir nevi teolojisi olarak nitelendirmenin mümkün olduğu kelâm ilmi inanç ile ilgili meseleleri konu edinen bir disiplin olarak h. 2. asırda ortaya çıkmıştır. Kelâm ilmini ilk kullanan sistematik kelâm ekolünün Mu'tezile olduğu yaygın görüştür. Mâturîdîlik ve Eş'ârilik şeklinde biçimlenen ehl-i sünnet kelâmı ise h. 3. asrın sonlarında, 4. asrın başlarında doğmuştur. Müslümanların düşünce tarihlerinde kelâm yöntemini kullanan mütekellimler yanında, kelâm yöntemine karşı çıkan özellikle selefî geleneğe mensup kişilerin olduğu da bir gerçektir.
İbn Hazm bu eserinde Mu'tezile ve ehl-i sünnet kelâmcılarından farklı bir yöntem kullanarak, inanç ile ilgili konuları temellendirmeye çalışmıştır. Onun, kelâm ilminin konusuna giren meselelerde Fıkıh'ta tercih ettiği zâhirî yönteme bağlı kaldığı görülmektedir. İbn Hazm zaman zaman aklî delillere müracaat etmiş olmakla birlikte çoğu zaman ayet ve hadisler ışığında konuları işlemiştir. O, kullandığı yöntemi göz önünde bulundurarak, bid'at olarak değerlendirdiği kelâm mezheplerinden farklı, ehl-i sünnet yolu üzere bir kelâm kitabı yazmaya çalışmıştır. Klasik kelâm ilmi açısından İbn Hazm'ın bulunduğu konumu tespit etmek gerekirse; o, selef ile mütekellimler arasında bir yerde durmaya çalışmış, bazen selefîlik ile örtüşen, bazen de mütekellimliğe yaklaşan bir duruş sergilemiştir denilebilir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 16,90    16,90   
2 8,79    17,58   
3 5,97    17,91   
6 3,04    18,25   
9 2,07    18,59   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 16,90    16,90   
2 8,79    17,58   
3 5,97    17,91   
6 3,04    18,25   
9 2,07    18,59   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 16,90    16,90   
2 8,79    17,58   
3 5,97    17,91   
6 3,04    18,25   
9 2,07    18,59   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 16,90    16,90   
2 8,79    17,58   
3 5,97    17,91   
6 3,04    18,25   
9 2,07    18,59   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 16,90    16,90   
2 8,79    17,58   
3 5,97    17,91   
6 3,04    18,25   
9 2,07    18,59   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 16,90    16,90   
2 8,79    17,58   
3 5,97    17,91   
6 3,04    18,25   
9 2,07    18,59   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 16,90    16,90   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat