9786052023495
450028
https://www.muallimnesriyat.com/islam-ahlaki-1
İslam Ahlakı
88.00
İslam kültürel mirası ile ilgili çalışmalar bir amaca yönelik olmalı ve sosyo-politik gelişmeye katkı sağlamalıdır.
Bu bağlamda ahlak alanı bu katkıya konu olabilecek en önemli alanlardan birisi olarak gözükmektedir.
Dolayısıyla sosyo-politik gelişmenin önünde en önemli engel olarak görünen ahlak teorilerinin eleştirisine dair
çalışmalar büyük önem arz etmektedir. Meryem Attar da bu çalışmasında bu sürece katkı sağlamak amacıyla
İslam ahlak düşüncesinde ahlakî iradecilik veya teistik sübjektivizm teorisinin bir eleştirisini sunuyor ve Kadı
Abdulcebbar örneği üzerinden teistik objektivizm teorisinin İslam ahlak düşüncesindeki önemini keşfetmeye
çalışıyor. Kadı Abdulcebbar'ın ahlak anlayışının temel özellikleri nedir ve bu özelliklerin günümüz ahlak teorileri
içinde karşılığı var mıdır? Bu sorulara cevap aramak amacıyla Attar, öncelikle İslam kültüründeki dilsel analiz
metoduna ve bu metodun modern analitik felsefe okulunun metodu ile olan benzerliğine dikkat çekiyor. Bu
bağlamda Attar çalışmasında Kadı Abdulcebbar'ın görüşlerini ortaya koyarken onun dilsel analiz yöntemi ile
özellikle Wittgenstein geleneğinin dilsel analiz yöntemi arasındaki benzerliklere dikkat çekiyor. Günümüzdeki
Müslüman toplumların karşılaştıkları birçok problem ancak akılcı ve evrensel bir ahlak teorisine müracaatla
aşılabilir. Bu bağlamda Kadı Abdulcebbar gibi düşünürlerin yapabileceği katkılar hâlâ değerini korumaktadır.
Bu bağlamda ahlak alanı bu katkıya konu olabilecek en önemli alanlardan birisi olarak gözükmektedir.
Dolayısıyla sosyo-politik gelişmenin önünde en önemli engel olarak görünen ahlak teorilerinin eleştirisine dair
çalışmalar büyük önem arz etmektedir. Meryem Attar da bu çalışmasında bu sürece katkı sağlamak amacıyla
İslam ahlak düşüncesinde ahlakî iradecilik veya teistik sübjektivizm teorisinin bir eleştirisini sunuyor ve Kadı
Abdulcebbar örneği üzerinden teistik objektivizm teorisinin İslam ahlak düşüncesindeki önemini keşfetmeye
çalışıyor. Kadı Abdulcebbar'ın ahlak anlayışının temel özellikleri nedir ve bu özelliklerin günümüz ahlak teorileri
içinde karşılığı var mıdır? Bu sorulara cevap aramak amacıyla Attar, öncelikle İslam kültüründeki dilsel analiz
metoduna ve bu metodun modern analitik felsefe okulunun metodu ile olan benzerliğine dikkat çekiyor. Bu
bağlamda Attar çalışmasında Kadı Abdulcebbar'ın görüşlerini ortaya koyarken onun dilsel analiz yöntemi ile
özellikle Wittgenstein geleneğinin dilsel analiz yöntemi arasındaki benzerliklere dikkat çekiyor. Günümüzdeki
Müslüman toplumların karşılaştıkları birçok problem ancak akılcı ve evrensel bir ahlak teorisine müracaatla
aşılabilir. Bu bağlamda Kadı Abdulcebbar gibi düşünürlerin yapabileceği katkılar hâlâ değerini korumaktadır.
İslam kültürel mirası ile ilgili çalışmalar bir amaca yönelik olmalı ve sosyo-politik gelişmeye katkı sağlamalıdır.
Bu bağlamda ahlak alanı bu katkıya konu olabilecek en önemli alanlardan birisi olarak gözükmektedir.
Dolayısıyla sosyo-politik gelişmenin önünde en önemli engel olarak görünen ahlak teorilerinin eleştirisine dair
çalışmalar büyük önem arz etmektedir. Meryem Attar da bu çalışmasında bu sürece katkı sağlamak amacıyla
İslam ahlak düşüncesinde ahlakî iradecilik veya teistik sübjektivizm teorisinin bir eleştirisini sunuyor ve Kadı
Abdulcebbar örneği üzerinden teistik objektivizm teorisinin İslam ahlak düşüncesindeki önemini keşfetmeye
çalışıyor. Kadı Abdulcebbar'ın ahlak anlayışının temel özellikleri nedir ve bu özelliklerin günümüz ahlak teorileri
içinde karşılığı var mıdır? Bu sorulara cevap aramak amacıyla Attar, öncelikle İslam kültüründeki dilsel analiz
metoduna ve bu metodun modern analitik felsefe okulunun metodu ile olan benzerliğine dikkat çekiyor. Bu
bağlamda Attar çalışmasında Kadı Abdulcebbar'ın görüşlerini ortaya koyarken onun dilsel analiz yöntemi ile
özellikle Wittgenstein geleneğinin dilsel analiz yöntemi arasındaki benzerliklere dikkat çekiyor. Günümüzdeki
Müslüman toplumların karşılaştıkları birçok problem ancak akılcı ve evrensel bir ahlak teorisine müracaatla
aşılabilir. Bu bağlamda Kadı Abdulcebbar gibi düşünürlerin yapabileceği katkılar hâlâ değerini korumaktadır.
Bu bağlamda ahlak alanı bu katkıya konu olabilecek en önemli alanlardan birisi olarak gözükmektedir.
Dolayısıyla sosyo-politik gelişmenin önünde en önemli engel olarak görünen ahlak teorilerinin eleştirisine dair
çalışmalar büyük önem arz etmektedir. Meryem Attar da bu çalışmasında bu sürece katkı sağlamak amacıyla
İslam ahlak düşüncesinde ahlakî iradecilik veya teistik sübjektivizm teorisinin bir eleştirisini sunuyor ve Kadı
Abdulcebbar örneği üzerinden teistik objektivizm teorisinin İslam ahlak düşüncesindeki önemini keşfetmeye
çalışıyor. Kadı Abdulcebbar'ın ahlak anlayışının temel özellikleri nedir ve bu özelliklerin günümüz ahlak teorileri
içinde karşılığı var mıdır? Bu sorulara cevap aramak amacıyla Attar, öncelikle İslam kültüründeki dilsel analiz
metoduna ve bu metodun modern analitik felsefe okulunun metodu ile olan benzerliğine dikkat çekiyor. Bu
bağlamda Attar çalışmasında Kadı Abdulcebbar'ın görüşlerini ortaya koyarken onun dilsel analiz yöntemi ile
özellikle Wittgenstein geleneğinin dilsel analiz yöntemi arasındaki benzerliklere dikkat çekiyor. Günümüzdeki
Müslüman toplumların karşılaştıkları birçok problem ancak akılcı ve evrensel bir ahlak teorisine müracaatla
aşılabilir. Bu bağlamda Kadı Abdulcebbar gibi düşünürlerin yapabileceği katkılar hâlâ değerini korumaktadır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 88,00 | 88,00 |
2 | 45,76 | 91,52 |
3 | 31,09 | 93,28 |
6 | 15,84 | 95,04 |
9 | 10,76 | 96,80 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 88,00 | 88,00 |
2 | 45,76 | 91,52 |
3 | 31,09 | 93,28 |
6 | 15,84 | 95,04 |
9 | 10,76 | 96,80 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 88,00 | 88,00 |
2 | 45,76 | 91,52 |
3 | 31,09 | 93,28 |
6 | 15,84 | 95,04 |
9 | 10,76 | 96,80 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 88,00 | 88,00 |
2 | 45,76 | 91,52 |
3 | 31,09 | 93,28 |
6 | 15,84 | 95,04 |
9 | 10,76 | 96,80 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 88,00 | 88,00 |
2 | 45,76 | 91,52 |
3 | 31,09 | 93,28 |
6 | 15,84 | 95,04 |
9 | 10,76 | 96,80 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 88,00 | 88,00 |
2 | 45,76 | 91,52 |
3 | 31,09 | 93,28 |
6 | 15,84 | 95,04 |
9 | 10,76 | 96,80 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 88,00 | 88,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.