9789755749150
446673
https://www.muallimnesriyat.com/insan-ve-tabiat
İnsan ve Tabiat
41.25
Gayrimeşru olan profan bakış açısıdır, zira o, eşyayı sanki bunlar tüm ilkelerden bağımsızmış gibi kabul eder ve onları
hiçbir müteal ilke ile bağıntılandırmaz. Modern bilim bütünüyle gerçek bir bilgi olarak kabul edilemez, zira bazen doğru
olan şeyleri ifade etse bile, onları sunuş tarzı yanlıştır ve her halükârda bunların doğruluk nedenlerinin ancak ve ancak
ilkelere bağımlılıkları olduğunu belirtmeye kabil değildir.
Yarım asır sonra, bugün, Guénon'un son uyarılarının doğruluğunu inkâr etmek güçtür. Kuşkusuz, bu durum beşerî
çevrimin tamamlanmasını önlemeyecektir, fakat hiç olmazsa bazılarının, içinde yaşadığımız çağı daha iyi anlamalarını
mümkün kılacaktır.
hiçbir müteal ilke ile bağıntılandırmaz. Modern bilim bütünüyle gerçek bir bilgi olarak kabul edilemez, zira bazen doğru
olan şeyleri ifade etse bile, onları sunuş tarzı yanlıştır ve her halükârda bunların doğruluk nedenlerinin ancak ve ancak
ilkelere bağımlılıkları olduğunu belirtmeye kabil değildir.
Yarım asır sonra, bugün, Guénon'un son uyarılarının doğruluğunu inkâr etmek güçtür. Kuşkusuz, bu durum beşerî
çevrimin tamamlanmasını önlemeyecektir, fakat hiç olmazsa bazılarının, içinde yaşadığımız çağı daha iyi anlamalarını
mümkün kılacaktır.
Gayrimeşru olan profan bakış açısıdır, zira o, eşyayı sanki bunlar tüm ilkelerden bağımsızmış gibi kabul eder ve onları
hiçbir müteal ilke ile bağıntılandırmaz. Modern bilim bütünüyle gerçek bir bilgi olarak kabul edilemez, zira bazen doğru
olan şeyleri ifade etse bile, onları sunuş tarzı yanlıştır ve her halükârda bunların doğruluk nedenlerinin ancak ve ancak
ilkelere bağımlılıkları olduğunu belirtmeye kabil değildir.
Yarım asır sonra, bugün, Guénon'un son uyarılarının doğruluğunu inkâr etmek güçtür. Kuşkusuz, bu durum beşerî
çevrimin tamamlanmasını önlemeyecektir, fakat hiç olmazsa bazılarının, içinde yaşadığımız çağı daha iyi anlamalarını
mümkün kılacaktır.
hiçbir müteal ilke ile bağıntılandırmaz. Modern bilim bütünüyle gerçek bir bilgi olarak kabul edilemez, zira bazen doğru
olan şeyleri ifade etse bile, onları sunuş tarzı yanlıştır ve her halükârda bunların doğruluk nedenlerinin ancak ve ancak
ilkelere bağımlılıkları olduğunu belirtmeye kabil değildir.
Yarım asır sonra, bugün, Guénon'un son uyarılarının doğruluğunu inkâr etmek güçtür. Kuşkusuz, bu durum beşerî
çevrimin tamamlanmasını önlemeyecektir, fakat hiç olmazsa bazılarının, içinde yaşadığımız çağı daha iyi anlamalarını
mümkün kılacaktır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.