9786059669603
447120
https://www.muallimnesriyat.com/ilm-i-kelam-ve-diger-ilimlerle-iliskileri
İlm - i Kelam ve Diğer İlimlerle İlişkileri
35.00
İslâmî ilimlerde ihtisaslaşma temayülü bir noktadan sonra herhangi bir disiplinde mütehassıs olan
kişinin diğer disiplinlere oldukça yabancı kalması, kalabilmesi gibi garip bir duruma sebebiyet vermiştir.
Söz konusu durum ise İslâm'ın parçacı bir yaklaşım ile ele alınmasına götürmüş ve pek çok âlim, kendi
ihtisas sahasının hassasiyetleri ve öncelikleri çerçevesinde bir İslâm okuması, değerlendirmesi yapmaya
başlamıştır. Farkında olunsun ya da olunmasın bütüncül bakışın kaybedilmesi İslâm'ın sıhhatli bir şekilde
anlaşılabilmesinin önünde ciddi bir müşküldür. Söz konusu müşkülün aşılması ancak ilim şubeleri
arasındaki yoğun ilişkiye odaklanan muhtelif çalışmalar yapmak ve/veya bunları incelemek,
derinlemesine tanımak yoluyla gerçekleşebilir kanaatindeyiz. Bütünlük fikri tesis edilemediği sürece en
basit konularda bile ihtilafların nihayetsiz bir hâl alması ve sürüp gitmesi mukadderdir. Elinizdeki
çalışma temas edilen müşkülleri aşmaya fayda sağlayacağı temennisiyle İslâmî ilimlerdeki ilişki ağını
kelâm ilmini merkeze almak suretiyle mütevazı bir giriştir.
kişinin diğer disiplinlere oldukça yabancı kalması, kalabilmesi gibi garip bir duruma sebebiyet vermiştir.
Söz konusu durum ise İslâm'ın parçacı bir yaklaşım ile ele alınmasına götürmüş ve pek çok âlim, kendi
ihtisas sahasının hassasiyetleri ve öncelikleri çerçevesinde bir İslâm okuması, değerlendirmesi yapmaya
başlamıştır. Farkında olunsun ya da olunmasın bütüncül bakışın kaybedilmesi İslâm'ın sıhhatli bir şekilde
anlaşılabilmesinin önünde ciddi bir müşküldür. Söz konusu müşkülün aşılması ancak ilim şubeleri
arasındaki yoğun ilişkiye odaklanan muhtelif çalışmalar yapmak ve/veya bunları incelemek,
derinlemesine tanımak yoluyla gerçekleşebilir kanaatindeyiz. Bütünlük fikri tesis edilemediği sürece en
basit konularda bile ihtilafların nihayetsiz bir hâl alması ve sürüp gitmesi mukadderdir. Elinizdeki
çalışma temas edilen müşkülleri aşmaya fayda sağlayacağı temennisiyle İslâmî ilimlerdeki ilişki ağını
kelâm ilmini merkeze almak suretiyle mütevazı bir giriştir.
İslâmî ilimlerde ihtisaslaşma temayülü bir noktadan sonra herhangi bir disiplinde mütehassıs olan
kişinin diğer disiplinlere oldukça yabancı kalması, kalabilmesi gibi garip bir duruma sebebiyet vermiştir.
Söz konusu durum ise İslâm'ın parçacı bir yaklaşım ile ele alınmasına götürmüş ve pek çok âlim, kendi
ihtisas sahasının hassasiyetleri ve öncelikleri çerçevesinde bir İslâm okuması, değerlendirmesi yapmaya
başlamıştır. Farkında olunsun ya da olunmasın bütüncül bakışın kaybedilmesi İslâm'ın sıhhatli bir şekilde
anlaşılabilmesinin önünde ciddi bir müşküldür. Söz konusu müşkülün aşılması ancak ilim şubeleri
arasındaki yoğun ilişkiye odaklanan muhtelif çalışmalar yapmak ve/veya bunları incelemek,
derinlemesine tanımak yoluyla gerçekleşebilir kanaatindeyiz. Bütünlük fikri tesis edilemediği sürece en
basit konularda bile ihtilafların nihayetsiz bir hâl alması ve sürüp gitmesi mukadderdir. Elinizdeki
çalışma temas edilen müşkülleri aşmaya fayda sağlayacağı temennisiyle İslâmî ilimlerdeki ilişki ağını
kelâm ilmini merkeze almak suretiyle mütevazı bir giriştir.
kişinin diğer disiplinlere oldukça yabancı kalması, kalabilmesi gibi garip bir duruma sebebiyet vermiştir.
Söz konusu durum ise İslâm'ın parçacı bir yaklaşım ile ele alınmasına götürmüş ve pek çok âlim, kendi
ihtisas sahasının hassasiyetleri ve öncelikleri çerçevesinde bir İslâm okuması, değerlendirmesi yapmaya
başlamıştır. Farkında olunsun ya da olunmasın bütüncül bakışın kaybedilmesi İslâm'ın sıhhatli bir şekilde
anlaşılabilmesinin önünde ciddi bir müşküldür. Söz konusu müşkülün aşılması ancak ilim şubeleri
arasındaki yoğun ilişkiye odaklanan muhtelif çalışmalar yapmak ve/veya bunları incelemek,
derinlemesine tanımak yoluyla gerçekleşebilir kanaatindeyiz. Bütünlük fikri tesis edilemediği sürece en
basit konularda bile ihtilafların nihayetsiz bir hâl alması ve sürüp gitmesi mukadderdir. Elinizdeki
çalışma temas edilen müşkülleri aşmaya fayda sağlayacağı temennisiyle İslâmî ilimlerdeki ilişki ağını
kelâm ilmini merkeze almak suretiyle mütevazı bir giriştir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 35,00 | 35,00 |
2 | 18,20 | 36,40 |
3 | 12,37 | 37,10 |
6 | 6,30 | 37,80 |
9 | 4,28 | 38,50 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 35,00 | 35,00 |
2 | 18,20 | 36,40 |
3 | 12,37 | 37,10 |
6 | 6,30 | 37,80 |
9 | 4,28 | 38,50 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 35,00 | 35,00 |
2 | 18,20 | 36,40 |
3 | 12,37 | 37,10 |
6 | 6,30 | 37,80 |
9 | 4,28 | 38,50 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 35,00 | 35,00 |
2 | 18,20 | 36,40 |
3 | 12,37 | 37,10 |
6 | 6,30 | 37,80 |
9 | 4,28 | 38,50 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 35,00 | 35,00 |
2 | 18,20 | 36,40 |
3 | 12,37 | 37,10 |
6 | 6,30 | 37,80 |
9 | 4,28 | 38,50 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 35,00 | 35,00 |
2 | 18,20 | 36,40 |
3 | 12,37 | 37,10 |
6 | 6,30 | 37,80 |
9 | 4,28 | 38,50 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 35,00 | 35,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.