9789755746784
447257
https://www.muallimnesriyat.com/harabede-define
Harabede Define Tasavvuf Felsefesinde Temel Vurgular
33.00
İçinde bulunduğumuz hâl'i sultanlar bilseydi, bu hâl'i elde etmek için kesinlikle bize karşı kılıçlarıyla savaş açarlardı.
(Cüneyd-i Bağdâdî)
Çalışmanın amacı, ulaştıkları değerleri harabede define bulmaya benzeten tasavvuf düşünürlerinin ya da sûfîlerin varlığa ve varoluşa ilişkin temel yaklaşım biçimlerinin ortaya konulup, belirli bir felsefî çerçevede yorumlanarak açımlanmasına özgülenmiş bulunmaktadır. Bu çabanın kaynağında, sûfîlerin dili algılayış ve kullanış yöntemlerindeki çeşitlilik yatmaktadır. Analitik yöntemlere indirgenemeyecek olan bu farklı dilin çeşitli şekillerde anlaşılması/yorumlanması olanaklıdır. Zâhirî (açık, görünürdeki) anlamı dışlamadan, ancak, sadece bu görüntüdeki anlam ile de sınırlı kalmadan yapılacak bir yorumlama çabası, okuyucuya bu zengin dünyanın kapılarını bir nebze olsun açabilecektir.
Bu çalışma, sûfîlerin ortaya koydukları düşüncelerin tek doğru yorumu olma savında değildir; yalnızca, bu düşüncelere sıradan yaklaşım biçimlerinin ötesinde yaklaşmanın bizlere neler kazandırabileceğini örnekleme çabasındadır; anlamı tüketmeyi değil, anlamı derinleştirmeyi hedeflemektedir.
Tasavvufun konusu sizsiniz,
Tasavvufun konusu hakikattir.
(Cüneyd-i Bağdâdî)
Çalışmanın amacı, ulaştıkları değerleri harabede define bulmaya benzeten tasavvuf düşünürlerinin ya da sûfîlerin varlığa ve varoluşa ilişkin temel yaklaşım biçimlerinin ortaya konulup, belirli bir felsefî çerçevede yorumlanarak açımlanmasına özgülenmiş bulunmaktadır. Bu çabanın kaynağında, sûfîlerin dili algılayış ve kullanış yöntemlerindeki çeşitlilik yatmaktadır. Analitik yöntemlere indirgenemeyecek olan bu farklı dilin çeşitli şekillerde anlaşılması/yorumlanması olanaklıdır. Zâhirî (açık, görünürdeki) anlamı dışlamadan, ancak, sadece bu görüntüdeki anlam ile de sınırlı kalmadan yapılacak bir yorumlama çabası, okuyucuya bu zengin dünyanın kapılarını bir nebze olsun açabilecektir.
Bu çalışma, sûfîlerin ortaya koydukları düşüncelerin tek doğru yorumu olma savında değildir; yalnızca, bu düşüncelere sıradan yaklaşım biçimlerinin ötesinde yaklaşmanın bizlere neler kazandırabileceğini örnekleme çabasındadır; anlamı tüketmeyi değil, anlamı derinleştirmeyi hedeflemektedir.
Tasavvufun konusu sizsiniz,
Tasavvufun konusu hakikattir.
İçinde bulunduğumuz hâl'i sultanlar bilseydi, bu hâl'i elde etmek için kesinlikle bize karşı kılıçlarıyla savaş açarlardı.
(Cüneyd-i Bağdâdî)
Çalışmanın amacı, ulaştıkları değerleri harabede define bulmaya benzeten tasavvuf düşünürlerinin ya da sûfîlerin varlığa ve varoluşa ilişkin temel yaklaşım biçimlerinin ortaya konulup, belirli bir felsefî çerçevede yorumlanarak açımlanmasına özgülenmiş bulunmaktadır. Bu çabanın kaynağında, sûfîlerin dili algılayış ve kullanış yöntemlerindeki çeşitlilik yatmaktadır. Analitik yöntemlere indirgenemeyecek olan bu farklı dilin çeşitli şekillerde anlaşılması/yorumlanması olanaklıdır. Zâhirî (açık, görünürdeki) anlamı dışlamadan, ancak, sadece bu görüntüdeki anlam ile de sınırlı kalmadan yapılacak bir yorumlama çabası, okuyucuya bu zengin dünyanın kapılarını bir nebze olsun açabilecektir.
Bu çalışma, sûfîlerin ortaya koydukları düşüncelerin tek doğru yorumu olma savında değildir; yalnızca, bu düşüncelere sıradan yaklaşım biçimlerinin ötesinde yaklaşmanın bizlere neler kazandırabileceğini örnekleme çabasındadır; anlamı tüketmeyi değil, anlamı derinleştirmeyi hedeflemektedir.
Tasavvufun konusu sizsiniz,
Tasavvufun konusu hakikattir.
(Cüneyd-i Bağdâdî)
Çalışmanın amacı, ulaştıkları değerleri harabede define bulmaya benzeten tasavvuf düşünürlerinin ya da sûfîlerin varlığa ve varoluşa ilişkin temel yaklaşım biçimlerinin ortaya konulup, belirli bir felsefî çerçevede yorumlanarak açımlanmasına özgülenmiş bulunmaktadır. Bu çabanın kaynağında, sûfîlerin dili algılayış ve kullanış yöntemlerindeki çeşitlilik yatmaktadır. Analitik yöntemlere indirgenemeyecek olan bu farklı dilin çeşitli şekillerde anlaşılması/yorumlanması olanaklıdır. Zâhirî (açık, görünürdeki) anlamı dışlamadan, ancak, sadece bu görüntüdeki anlam ile de sınırlı kalmadan yapılacak bir yorumlama çabası, okuyucuya bu zengin dünyanın kapılarını bir nebze olsun açabilecektir.
Bu çalışma, sûfîlerin ortaya koydukları düşüncelerin tek doğru yorumu olma savında değildir; yalnızca, bu düşüncelere sıradan yaklaşım biçimlerinin ötesinde yaklaşmanın bizlere neler kazandırabileceğini örnekleme çabasındadır; anlamı tüketmeyi değil, anlamı derinleştirmeyi hedeflemektedir.
Tasavvufun konusu sizsiniz,
Tasavvufun konusu hakikattir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,00 | 33,00 |
2 | 17,16 | 34,32 |
3 | 11,66 | 34,98 |
6 | 5,94 | 35,64 |
9 | 4,03 | 36,30 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,00 | 33,00 |
2 | 17,16 | 34,32 |
3 | 11,66 | 34,98 |
6 | 5,94 | 35,64 |
9 | 4,03 | 36,30 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,00 | 33,00 |
2 | 17,16 | 34,32 |
3 | 11,66 | 34,98 |
6 | 5,94 | 35,64 |
9 | 4,03 | 36,30 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,00 | 33,00 |
2 | 17,16 | 34,32 |
3 | 11,66 | 34,98 |
6 | 5,94 | 35,64 |
9 | 4,03 | 36,30 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,00 | 33,00 |
2 | 17,16 | 34,32 |
3 | 11,66 | 34,98 |
6 | 5,94 | 35,64 |
9 | 4,03 | 36,30 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,00 | 33,00 |
2 | 17,16 | 34,32 |
3 | 11,66 | 34,98 |
6 | 5,94 | 35,64 |
9 | 4,03 | 36,30 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,00 | 33,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.