9786058019256
448041
https://www.muallimnesriyat.com/haci-bayram-veli
Hacı Bayram Veli
29.25
Siyasi mücadelelerin, Moğol istilalarının dolayısıyla yoksulluk ve çaresizliğin yaşandığı XIV. ve XV. yüzyıllarda önce kendini,
sonra halkı irşat etmeyi amaçlayan Hacı Bayram Veli, hayatının ilk döneminde müderrislik yapmış, şeyhi Hamidüddin Aksarâyî
(Somuncu Baba) ile tanıştıktan sonra tasavvuf yoluna girmiştir. Mürşidi Somuncu Baba'nın yanından ayrılırken, Sultanım, ne amel
üzerine olalım, sanat bilmem ne işleyelim? deyince, Ekin ek, burçak ek cevabını alarak Ankara'ya dönmüş ve burada bir yandan
çiftçilikle uğraşırken bir yandan da müntesiplerinin eğitimiyle ilgilenmiştir. Bizzat toprağı sürerek çalışan, helal yoldan ve alın teri
dökerek geçimini sağlayan bir ekolün öncüsü olarak düzen ve disiplin içerisinde dünya ve ahiret arasındaki dengenin korunmasına
önem vermiştir.
Anadolu'da siyasî otorite boşluğunun yaşandığı ve halkın büyük sıkıntılar içinde bulunduğu Fetret döneminde Ankara'da insan
yetiştirme derdiyle uğraşan Hacı Bayram Veli Anadolu'da birliğin yeniden sağlanmasında en az politik ve askeri güçler kadar etkili
olan Anadolu sufilerindendir.
sonra halkı irşat etmeyi amaçlayan Hacı Bayram Veli, hayatının ilk döneminde müderrislik yapmış, şeyhi Hamidüddin Aksarâyî
(Somuncu Baba) ile tanıştıktan sonra tasavvuf yoluna girmiştir. Mürşidi Somuncu Baba'nın yanından ayrılırken, Sultanım, ne amel
üzerine olalım, sanat bilmem ne işleyelim? deyince, Ekin ek, burçak ek cevabını alarak Ankara'ya dönmüş ve burada bir yandan
çiftçilikle uğraşırken bir yandan da müntesiplerinin eğitimiyle ilgilenmiştir. Bizzat toprağı sürerek çalışan, helal yoldan ve alın teri
dökerek geçimini sağlayan bir ekolün öncüsü olarak düzen ve disiplin içerisinde dünya ve ahiret arasındaki dengenin korunmasına
önem vermiştir.
Anadolu'da siyasî otorite boşluğunun yaşandığı ve halkın büyük sıkıntılar içinde bulunduğu Fetret döneminde Ankara'da insan
yetiştirme derdiyle uğraşan Hacı Bayram Veli Anadolu'da birliğin yeniden sağlanmasında en az politik ve askeri güçler kadar etkili
olan Anadolu sufilerindendir.
Siyasi mücadelelerin, Moğol istilalarının dolayısıyla yoksulluk ve çaresizliğin yaşandığı XIV. ve XV. yüzyıllarda önce kendini,
sonra halkı irşat etmeyi amaçlayan Hacı Bayram Veli, hayatının ilk döneminde müderrislik yapmış, şeyhi Hamidüddin Aksarâyî
(Somuncu Baba) ile tanıştıktan sonra tasavvuf yoluna girmiştir. Mürşidi Somuncu Baba'nın yanından ayrılırken, Sultanım, ne amel
üzerine olalım, sanat bilmem ne işleyelim? deyince, Ekin ek, burçak ek cevabını alarak Ankara'ya dönmüş ve burada bir yandan
çiftçilikle uğraşırken bir yandan da müntesiplerinin eğitimiyle ilgilenmiştir. Bizzat toprağı sürerek çalışan, helal yoldan ve alın teri
dökerek geçimini sağlayan bir ekolün öncüsü olarak düzen ve disiplin içerisinde dünya ve ahiret arasındaki dengenin korunmasına
önem vermiştir.
Anadolu'da siyasî otorite boşluğunun yaşandığı ve halkın büyük sıkıntılar içinde bulunduğu Fetret döneminde Ankara'da insan
yetiştirme derdiyle uğraşan Hacı Bayram Veli Anadolu'da birliğin yeniden sağlanmasında en az politik ve askeri güçler kadar etkili
olan Anadolu sufilerindendir.
sonra halkı irşat etmeyi amaçlayan Hacı Bayram Veli, hayatının ilk döneminde müderrislik yapmış, şeyhi Hamidüddin Aksarâyî
(Somuncu Baba) ile tanıştıktan sonra tasavvuf yoluna girmiştir. Mürşidi Somuncu Baba'nın yanından ayrılırken, Sultanım, ne amel
üzerine olalım, sanat bilmem ne işleyelim? deyince, Ekin ek, burçak ek cevabını alarak Ankara'ya dönmüş ve burada bir yandan
çiftçilikle uğraşırken bir yandan da müntesiplerinin eğitimiyle ilgilenmiştir. Bizzat toprağı sürerek çalışan, helal yoldan ve alın teri
dökerek geçimini sağlayan bir ekolün öncüsü olarak düzen ve disiplin içerisinde dünya ve ahiret arasındaki dengenin korunmasına
önem vermiştir.
Anadolu'da siyasî otorite boşluğunun yaşandığı ve halkın büyük sıkıntılar içinde bulunduğu Fetret döneminde Ankara'da insan
yetiştirme derdiyle uğraşan Hacı Bayram Veli Anadolu'da birliğin yeniden sağlanmasında en az politik ve askeri güçler kadar etkili
olan Anadolu sufilerindendir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | 15,21 | 30,42 |
3 | 10,34 | 31,01 |
6 | 5,27 | 31,59 |
9 | 3,58 | 32,18 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 29,25 | 29,25 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.