9786052167144
446356
https://www.muallimnesriyat.com/ehl-i-sunnetin-reislerinden-imam-i-esari-ve-esarilik
Ehl-i Sünnetin Reislerinden İmam-ı Eş'ari ve Eş'arilik
33.75
Ebû'l-Hasen el-Eş'arî, kendine özgü hayat hikayesi, ortaya koyduğu fikrî mücadele ve bu
mücadeleyi somutlaştırdığı çok sayıda eseri ile İslam düşünce geleneğinde kalıcı etki
bırakmış bir kimsedir. Kendine özgüdür; çünkü onun gibi bir gelenek içerisinde yetişip
başka bir geleneğe geçen ve yeni bir düşünce muhiti içerisinde bu kadar başarılı olabilen
çok fazla isim yoktur. Mu'tezilî cenahtan bakınca Eş'arî, yaptığı tercihle kelamcı olmaktan
vazgeçmiş ve Ehl-i Hadîs'in saflarına katılmıştır. Mâturîdî zaviden bakınca Mu'tezile'yi terk
etmiş, sonra da Ehl-i Hadîs'in kelamcısı olmuştur. Kendisinin görüşlerini sahiplenen Ehl-i Hadîs'in Şâfiî ve Mâlikî kanadı için Eş'arî, Mu'tezile'ye karşı koyabilen, böylelikle de
sadece Ehl-i Hadîs değil, aynı zamanda Ehl-i Sünnet kelamını başlatan kimsedir. Ehl-i
Hadîs içerisinde daha katı bir yaklaşıma sahip olan Hanbelîlere göre ise o, kelamcı
kimliğini Ehl-i Hadîs içerisinde devam ettiren, bu haliyle de Ehl-i Hadîs'e Mu'tezilî
kelamcılardan bile daha fazla zarar veren bir kimsedir. Farklı zaviyelerden bakınca beliren
böylesi bir tablo, Eş'arî'nin Mu'tezile sonrası sürecini yalnızca kendisiyle mukayyet
olmayan geniş bir düzlemde ele almayı gerekli kılar. Bu geniş düzlemi, dört parçadan
oluşan bir matruşkaya benzetmek de mümkündür. En dışta Ehl-i Sünnet yer alır; bunu
sırasıyla, Ehl-i Hadîs, Ehl-i Hadîs'in Şâfiî kanadı ve Küllâbîlik izler.
mücadeleyi somutlaştırdığı çok sayıda eseri ile İslam düşünce geleneğinde kalıcı etki
bırakmış bir kimsedir. Kendine özgüdür; çünkü onun gibi bir gelenek içerisinde yetişip
başka bir geleneğe geçen ve yeni bir düşünce muhiti içerisinde bu kadar başarılı olabilen
çok fazla isim yoktur. Mu'tezilî cenahtan bakınca Eş'arî, yaptığı tercihle kelamcı olmaktan
vazgeçmiş ve Ehl-i Hadîs'in saflarına katılmıştır. Mâturîdî zaviden bakınca Mu'tezile'yi terk
etmiş, sonra da Ehl-i Hadîs'in kelamcısı olmuştur. Kendisinin görüşlerini sahiplenen Ehl-i Hadîs'in Şâfiî ve Mâlikî kanadı için Eş'arî, Mu'tezile'ye karşı koyabilen, böylelikle de
sadece Ehl-i Hadîs değil, aynı zamanda Ehl-i Sünnet kelamını başlatan kimsedir. Ehl-i
Hadîs içerisinde daha katı bir yaklaşıma sahip olan Hanbelîlere göre ise o, kelamcı
kimliğini Ehl-i Hadîs içerisinde devam ettiren, bu haliyle de Ehl-i Hadîs'e Mu'tezilî
kelamcılardan bile daha fazla zarar veren bir kimsedir. Farklı zaviyelerden bakınca beliren
böylesi bir tablo, Eş'arî'nin Mu'tezile sonrası sürecini yalnızca kendisiyle mukayyet
olmayan geniş bir düzlemde ele almayı gerekli kılar. Bu geniş düzlemi, dört parçadan
oluşan bir matruşkaya benzetmek de mümkündür. En dışta Ehl-i Sünnet yer alır; bunu
sırasıyla, Ehl-i Hadîs, Ehl-i Hadîs'in Şâfiî kanadı ve Küllâbîlik izler.
Ebû'l-Hasen el-Eş'arî, kendine özgü hayat hikayesi, ortaya koyduğu fikrî mücadele ve bu
mücadeleyi somutlaştırdığı çok sayıda eseri ile İslam düşünce geleneğinde kalıcı etki
bırakmış bir kimsedir. Kendine özgüdür; çünkü onun gibi bir gelenek içerisinde yetişip
başka bir geleneğe geçen ve yeni bir düşünce muhiti içerisinde bu kadar başarılı olabilen
çok fazla isim yoktur. Mu'tezilî cenahtan bakınca Eş'arî, yaptığı tercihle kelamcı olmaktan
vazgeçmiş ve Ehl-i Hadîs'in saflarına katılmıştır. Mâturîdî zaviden bakınca Mu'tezile'yi terk
etmiş, sonra da Ehl-i Hadîs'in kelamcısı olmuştur. Kendisinin görüşlerini sahiplenen Ehl-i Hadîs'in Şâfiî ve Mâlikî kanadı için Eş'arî, Mu'tezile'ye karşı koyabilen, böylelikle de
sadece Ehl-i Hadîs değil, aynı zamanda Ehl-i Sünnet kelamını başlatan kimsedir. Ehl-i
Hadîs içerisinde daha katı bir yaklaşıma sahip olan Hanbelîlere göre ise o, kelamcı
kimliğini Ehl-i Hadîs içerisinde devam ettiren, bu haliyle de Ehl-i Hadîs'e Mu'tezilî
kelamcılardan bile daha fazla zarar veren bir kimsedir. Farklı zaviyelerden bakınca beliren
böylesi bir tablo, Eş'arî'nin Mu'tezile sonrası sürecini yalnızca kendisiyle mukayyet
olmayan geniş bir düzlemde ele almayı gerekli kılar. Bu geniş düzlemi, dört parçadan
oluşan bir matruşkaya benzetmek de mümkündür. En dışta Ehl-i Sünnet yer alır; bunu
sırasıyla, Ehl-i Hadîs, Ehl-i Hadîs'in Şâfiî kanadı ve Küllâbîlik izler.
mücadeleyi somutlaştırdığı çok sayıda eseri ile İslam düşünce geleneğinde kalıcı etki
bırakmış bir kimsedir. Kendine özgüdür; çünkü onun gibi bir gelenek içerisinde yetişip
başka bir geleneğe geçen ve yeni bir düşünce muhiti içerisinde bu kadar başarılı olabilen
çok fazla isim yoktur. Mu'tezilî cenahtan bakınca Eş'arî, yaptığı tercihle kelamcı olmaktan
vazgeçmiş ve Ehl-i Hadîs'in saflarına katılmıştır. Mâturîdî zaviden bakınca Mu'tezile'yi terk
etmiş, sonra da Ehl-i Hadîs'in kelamcısı olmuştur. Kendisinin görüşlerini sahiplenen Ehl-i Hadîs'in Şâfiî ve Mâlikî kanadı için Eş'arî, Mu'tezile'ye karşı koyabilen, böylelikle de
sadece Ehl-i Hadîs değil, aynı zamanda Ehl-i Sünnet kelamını başlatan kimsedir. Ehl-i
Hadîs içerisinde daha katı bir yaklaşıma sahip olan Hanbelîlere göre ise o, kelamcı
kimliğini Ehl-i Hadîs içerisinde devam ettiren, bu haliyle de Ehl-i Hadîs'e Mu'tezilî
kelamcılardan bile daha fazla zarar veren bir kimsedir. Farklı zaviyelerden bakınca beliren
böylesi bir tablo, Eş'arî'nin Mu'tezile sonrası sürecini yalnızca kendisiyle mukayyet
olmayan geniş bir düzlemde ele almayı gerekli kılar. Bu geniş düzlemi, dört parçadan
oluşan bir matruşkaya benzetmek de mümkündür. En dışta Ehl-i Sünnet yer alır; bunu
sırasıyla, Ehl-i Hadîs, Ehl-i Hadîs'in Şâfiî kanadı ve Küllâbîlik izler.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,75 | 33,75 |
2 | 17,55 | 35,10 |
3 | 11,93 | 35,78 |
6 | 6,08 | 36,45 |
9 | 4,13 | 37,13 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,75 | 33,75 |
2 | 17,55 | 35,10 |
3 | 11,93 | 35,78 |
6 | 6,08 | 36,45 |
9 | 4,13 | 37,13 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,75 | 33,75 |
2 | 17,55 | 35,10 |
3 | 11,93 | 35,78 |
6 | 6,08 | 36,45 |
9 | 4,13 | 37,13 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,75 | 33,75 |
2 | 17,55 | 35,10 |
3 | 11,93 | 35,78 |
6 | 6,08 | 36,45 |
9 | 4,13 | 37,13 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,75 | 33,75 |
2 | 17,55 | 35,10 |
3 | 11,93 | 35,78 |
6 | 6,08 | 36,45 |
9 | 4,13 | 37,13 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,75 | 33,75 |
2 | 17,55 | 35,10 |
3 | 11,93 | 35,78 |
6 | 6,08 | 36,45 |
9 | 4,13 | 37,13 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 33,75 | 33,75 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.