9786059281362
443834
https://www.muallimnesriyat.com/din-sosyolojisi-ve-islam-arastirmalari
Din Sosyolojisi ve İslam Araştırmaları Toplumbilim Yazıları IV
104.00
İslam'ın doğuşu; Kur'an'ın oluşumu; Kur'an'daki olaylar, terimler, kelimeler, kavramlar, inançlar ve uygulamalar; Peygamber'in kendisi, davranış tarzı (Sünnet), Hadisler; Kur'an'a ve Peygamber'e dayandırılan geleneksel kelamî, hukukî ve tasavvufî inançlar, fikirler ve tatbikatlar; bunlara yaslanarak kurulan mezhepler, tarikatlar ve savundukları görüşler Bilgi-Sosyolojik Din Sosyolojisi bakış açısı ile; yani her türden bilginin ancak ortaya çıktığı veya çıkarıldığı bağlamlarda anlaşılabileceği teziyle yeniden ve tekraren incelenmeli.
Dini İlimlerin Ana Metinler'de ve diğer metinlerde; dünkü gündelik hayatta ve bugünkü gündelik hayatta anlatımlarını ve tezahürlerini bulabilmenin ve mukayesenin tek mümkün yolu Bilgi-Sosyolojik Din Sosyolojisidir galiba. Dolayısıyla; Dini İlimleri tasını tarağını ve pılını pırtını topla bizim sosyoloji evine toptan yerleş demesek bile, mutlaka misafir etmeliyiz diye düşünüyoruz...
Başımız gözümüz üstünde yeri var...
Fakat;
Her şeyden önce; gücenmece, bağırmaca yok. Bağırılan yerde gerçek bilim olmaz, diyordu Leonardo da Vinci. Tasalanma, öfkelenme de anla diye öğütlüyordu Spinoza. En köklü, en kuşku götürmez kanılarımız aslında en kuşkulu olanlardır. Bizim kısıtlılığımız, sınırlarımız, tutsaklığımızdır onlar.. Alışılmış ufkumuzun çerçevesinde kalma yolunda her inadımız zayıflık ve yaşamsal enerjilerimizin tükenmesi anlamına gelir.
Dini İlimlerin Ana Metinler'de ve diğer metinlerde; dünkü gündelik hayatta ve bugünkü gündelik hayatta anlatımlarını ve tezahürlerini bulabilmenin ve mukayesenin tek mümkün yolu Bilgi-Sosyolojik Din Sosyolojisidir galiba. Dolayısıyla; Dini İlimleri tasını tarağını ve pılını pırtını topla bizim sosyoloji evine toptan yerleş demesek bile, mutlaka misafir etmeliyiz diye düşünüyoruz...
Başımız gözümüz üstünde yeri var...
Fakat;
Her şeyden önce; gücenmece, bağırmaca yok. Bağırılan yerde gerçek bilim olmaz, diyordu Leonardo da Vinci. Tasalanma, öfkelenme de anla diye öğütlüyordu Spinoza. En köklü, en kuşku götürmez kanılarımız aslında en kuşkulu olanlardır. Bizim kısıtlılığımız, sınırlarımız, tutsaklığımızdır onlar.. Alışılmış ufkumuzun çerçevesinde kalma yolunda her inadımız zayıflık ve yaşamsal enerjilerimizin tükenmesi anlamına gelir.
İslam'ın doğuşu; Kur'an'ın oluşumu; Kur'an'daki olaylar, terimler, kelimeler, kavramlar, inançlar ve uygulamalar; Peygamber'in kendisi, davranış tarzı (Sünnet), Hadisler; Kur'an'a ve Peygamber'e dayandırılan geleneksel kelamî, hukukî ve tasavvufî inançlar, fikirler ve tatbikatlar; bunlara yaslanarak kurulan mezhepler, tarikatlar ve savundukları görüşler Bilgi-Sosyolojik Din Sosyolojisi bakış açısı ile; yani her türden bilginin ancak ortaya çıktığı veya çıkarıldığı bağlamlarda anlaşılabileceği teziyle yeniden ve tekraren incelenmeli.
Dini İlimlerin Ana Metinler'de ve diğer metinlerde; dünkü gündelik hayatta ve bugünkü gündelik hayatta anlatımlarını ve tezahürlerini bulabilmenin ve mukayesenin tek mümkün yolu Bilgi-Sosyolojik Din Sosyolojisidir galiba. Dolayısıyla; Dini İlimleri tasını tarağını ve pılını pırtını topla bizim sosyoloji evine toptan yerleş demesek bile, mutlaka misafir etmeliyiz diye düşünüyoruz...
Başımız gözümüz üstünde yeri var...
Fakat;
Her şeyden önce; gücenmece, bağırmaca yok. Bağırılan yerde gerçek bilim olmaz, diyordu Leonardo da Vinci. Tasalanma, öfkelenme de anla diye öğütlüyordu Spinoza. En köklü, en kuşku götürmez kanılarımız aslında en kuşkulu olanlardır. Bizim kısıtlılığımız, sınırlarımız, tutsaklığımızdır onlar.. Alışılmış ufkumuzun çerçevesinde kalma yolunda her inadımız zayıflık ve yaşamsal enerjilerimizin tükenmesi anlamına gelir.
Dini İlimlerin Ana Metinler'de ve diğer metinlerde; dünkü gündelik hayatta ve bugünkü gündelik hayatta anlatımlarını ve tezahürlerini bulabilmenin ve mukayesenin tek mümkün yolu Bilgi-Sosyolojik Din Sosyolojisidir galiba. Dolayısıyla; Dini İlimleri tasını tarağını ve pılını pırtını topla bizim sosyoloji evine toptan yerleş demesek bile, mutlaka misafir etmeliyiz diye düşünüyoruz...
Başımız gözümüz üstünde yeri var...
Fakat;
Her şeyden önce; gücenmece, bağırmaca yok. Bağırılan yerde gerçek bilim olmaz, diyordu Leonardo da Vinci. Tasalanma, öfkelenme de anla diye öğütlüyordu Spinoza. En köklü, en kuşku götürmez kanılarımız aslında en kuşkulu olanlardır. Bizim kısıtlılığımız, sınırlarımız, tutsaklığımızdır onlar.. Alışılmış ufkumuzun çerçevesinde kalma yolunda her inadımız zayıflık ve yaşamsal enerjilerimizin tükenmesi anlamına gelir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,00 | 104,00 |
2 | 54,08 | 108,16 |
3 | 36,75 | 110,24 |
6 | 18,72 | 112,32 |
9 | 12,71 | 114,40 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,00 | 104,00 |
2 | 54,08 | 108,16 |
3 | 36,75 | 110,24 |
6 | 18,72 | 112,32 |
9 | 12,71 | 114,40 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,00 | 104,00 |
2 | 54,08 | 108,16 |
3 | 36,75 | 110,24 |
6 | 18,72 | 112,32 |
9 | 12,71 | 114,40 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,00 | 104,00 |
2 | 54,08 | 108,16 |
3 | 36,75 | 110,24 |
6 | 18,72 | 112,32 |
9 | 12,71 | 114,40 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,00 | 104,00 |
2 | 54,08 | 108,16 |
3 | 36,75 | 110,24 |
6 | 18,72 | 112,32 |
9 | 12,71 | 114,40 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,00 | 104,00 |
2 | 54,08 | 108,16 |
3 | 36,75 | 110,24 |
6 | 18,72 | 112,32 |
9 | 12,71 | 114,40 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,00 | 104,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.